lørdag 8. desember 2012

So long and thanks for all the fish!

Etter Hong Kong-turen har jeg av en eller annen merkelig grunn hatt So long and thanks for all the fish, på hjernen. En sang vi sang i Good News (tensing koret jeg gikk i på ungdomsskolen) for mange år siden.. morsom sang, men veldig random.

Uansett da jeg kom hjem igjen til England (det er forresten litt koselig å kalle det hjem, men når man bor så mange forskjellige steder som jeg har gjort i det siste, så blir et nytt sted veldig fort hjem, det liker jeg), etter å ha vært borte i nesten to uker, var det tilbake til en travel hverdag av ting som skal skje og ikke minst planlegges før jul. 

Først på programmet, av de litt større tingene, sto prayer night i kirka vår som enkelt fortalt var en svær bønnevandring som gikk gjennom hele kirka + church hall (som hvis du legger godviljen til kan minne litt om en liten gymsal), så det var mye plass og fylle og Janne og jeg har brukt en del tid på å komme på og lage bønnestasjoner. Vi innviterte folk fra alle kirker i området vårt, noe som vil si et veldig vidt spekter av mennesker. Så det var ikke bare enkelt å skape en kveld hvor alle kunne føle seg hjemme, men på samme tid ble litt utfordra i sitt bønneliv, men jeg tror vi klarte oss bra og det ble en veldig bra kveld, etter min mening. Vi holdt kirka åpen fra 19.00-00.00, så stakk folk innom når det passa.  Neste gang tror jeg vi skal jobbe ennå mer med å reklamere for det på forhånd, for man kan aldri få for mange folk innom, men alt i alt syntes jeg det var en veldig bra kveld. Det var forresten veldig kult å se at noen av de simpleste og mest opplagte stasjonene våre som å tenne telys for noen (og sette lysene i et kors på gulvet) og det å ha et speil med bibelvers om hvordan vi er skapt i Guds bilde, ble skikkelig godt mottatt her. Sjefen vår (som har vært på en del møter i sitt liv) hadde aldri sett noe sånn og gikk rett og slett rundt og tok bilder av det.. to stasjoner som blir brukt så ofte i Norge at jeg glemmer verdien i det, mens her ble det en veldig fin ting. 

Ellers har uka hvor både jeg og Janne har vært her gått veldig bra! Det har gått i de ukentlige tingene som assembly på barneskolen, ungdomsklubb og søndagsskole.. og selvfølgelig et par cafébesøk, som seg hør og bør, når man bor i England :) Men en ting må jeg fortelle om, for på mandag 26. november var jeg og Janne på Mumford and Sons konsert i Carlisle! Det var en kjempeopplevelse og en tipp topp konsert. Det er litt morsomt egentlig, for M&S har alltid vært et band som ikke så mange har hørt om, trodde jeg, men så kommer jeg til England og så er de jo kjempestore.. men det var uansett en opplevelse å få reise på konsert! Bare synd hverken jeg eller Janne hadde med oss kamera.. nedtur!! Men jeg fant et klipp på youtube fra når de tok den ene sangen acapella (for å få folk til å være litt stillere ;) ) Sorry dårlig kvalitet.


Plutselig var uka og november over, Janne var ferdigpakka til halvannen uke i Norge og stafettpinnen med jobb og livet i England generelt var overført til meg. Men natt til første desember så hadde vi likevel tid til litt adventsglede. 00.00 den første desember satt Janne og jeg på et nyrydda rom med peis på PC-skjermen, Nå tennes tusen julelys, første pakken i adventskalender, telys og ikke minst pepperkakedeig! Glede! Så hverdagslykken er på plass og adventstida er i gang! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar