lørdag 8. desember 2012

Jula den kjem alltid

Det gikk akkurat opp for meg her en dag at jeg har bare engelskfolk rundt meg for tida.. jeg hadde ikke engang tenkt på det for jeg har jo masse kjentsfolk rundt meg. Det går altså fortsatt veldig bra med meg og jeg liker denne plassen bedre og bedre!

Dagene uten Janne har egentlig gått rasende fort. Det starta med N:JOY ungdomssmøte sist søndag. Det var et skikkelig bra møte asså!! Jeg tror det var mange av ungdommene som fikk tatt et nytt steg i troa og fått litt skikkelig input! Takk Gud for det! :) Ellers så har det gått i det vanlige egentlig, med barneskole, bibelgruppe og ungdomsklubb og det har egentlig gått veldig bra. På barneskolen tok jeg med meg en tom sjokoladeadventskalender og lagde en andakt ut ifra om det kan kan bli jul uten alt godteriet og stasen rundt det. Jeg fikk en frivillig 6-åring til å åpne den første luka og dere skulle sett skuffelsen da luka var tom! ;) Men men, sånn går det når du har en norsk "lærer".

På torsdag var jeg å så på en liten forestilling/konsert som var satt opp av Whitehaven High School for å samle inn penger til til en stor forestilling de skal ha på nyåret. To av jentene "mine" fra søndagsskolen dansa der og blei skikkelig stolte når de så at jeg var der, så det var stas. I tillegg spilte halvparten av bandmedlemmene som pleier å spille på ungdomssmøtene, så da fikk jeg snakka en del med de også, så det var veldig koselig! Jeg merker jeg begynner å bli veldig glad i alle jeg jobber med nå altså, det er mange bra folk!

Men nå er det altså blitt lørdag, dagen har vært ganske sur og kald til nå, så jeg har egentlig holdt meg innendørs. Som dere sikkert har sett så har det jo blitt et par nye innlegg idag.. og planene for søndagsskolen imorra tidlig begynner å falle på plass. I kveld skal jeg ut med Haven Saints igjen, så det ser jeg fram til! Det re forresten veldig lov å være med å be for oss når vi skal ut, både det at vi ikke må fryse eller bli for trøtte, men også at vi må klare å se hvis det er noen som trenger hjelp og at vi skal klare å være godt vitner gjennom nattetimene.

Takk for at dere gidder å følge med på bloggen! Det setter jeg virkelig stor pris på, selv om jeg ikke er så flink til å oppdatere alltid.. Dere er veldig velkommen til å legge igjen kommentarer, spørsmål og hilsener under innlegget! Det gjør meg glad :)

Jeg legger forresten ved en sang som jeg har gått og sunget på i det siste. Og som for så vidt passer veldig godt inn her i England. Den heter Jula den kjem alltid om det regner eller snør og det er Jon Anders Halvorsen som synger den. Jeg fant bare et lite klipp av den, men den ligger på Spotify også. Det er litt folkemusikktoner der, men jeg regner med de fleste som leser denne bloggen kjenner meg såpass godt at de kan leve med det :)

Jeg og Janne utveksla julekalendere før hu reiste til Norge :)


Litt julestemning på rommet. Appelsina dere ser er en Christingle-appelsin
laget etter en gammeltradisjon (fra Tyskland?). (Les mer her)


3 kommentarer:

  1. Please please please watch and listen to this man preach :

    http://youtu.be/TXOWyjB7d24

    Thank you

    SvarSlett
    Svar
    1. Dear Sigrunn said "You are welcome to leave comments."
      So - This youtube film about the gospel is so,SO good and powerful! Amen and amen!

      Well done Anonymous!

      Slett
  2. Some good news from Norway!:

    http://closetcalvinist.com/2013/back-to-the-word-of-god-conference/

    SvarSlett